LOGO NED FSClub All Pages
HEADER FSClub

x

x

X
Last Update : feb 2023

x

CONTACT GASTENBOEK

x

FSCLUB GuestBook Sign

x

x

x

ICON eMail Shooter

Click for @mail

Hartelijk dank voor uw reactie …….

x

GASTENBOEK INFORMATIE

X

Geachte gast,

Geef hier uw reactie op onze SITE.
Omschrijf in enkele regels hoe u onze SITE ervaart.

Uw reactie wordt in ons Gastenboek bijgeplaatst, zodat een ieder daarover kan lezen.

x

x

REACTIES

FSCLUB GuestBookHand

x

23 jan 2023 – H. van der Veer en T. Coehoorn

Vlak voor Kerst trokken fotograaf T. Coehoorn en ik er met camera en recorder op uit om het verhaal van R. Hoep vast te leggen. Hij speelde piloot en we mochten met hem mee vliegen.

LEES VERDER

x

04 dec 2022 – H. Visser

Vrijdag 25 november 2022 was dan zover, gereed om 19.00 uur te vertrekken met een AirRHO vlucht.
Aangekomen in Heerenveen, waar de vlucht zou vertrekken, kwam ik op de tweede verdieping van de vertrekhal, in deze hal proefde je al de sfeer van het vliegen.
Ik werd tot mijn verbazing opgewacht door de captain. Deze stond in de deur opening om mij te ontvangen en had daarbij een verrassing.
Ik was een gegadigde om een vlucht te beleven vanuit de cockpit. Ik mocht zelfs plaats nemen op de stoel van de First-Officer.
Wat was ik in mijn nopjes, wat een verassing en dacht wat zou er op mij af komen van de vlucht vanuit Innsbruck naar Venetië.
Ah fijn, terwijl de captain de vlucht aan het voorbereiden was en hij het toestel instelde voor vertrek, keek ik mijn ogen uit en zat vol met vragen
.
x

x
Toch kreeg ik het zweet wat op mijn voorhoofd en dacht o jee komt het goed, de captain had een probleem.
Het probleem was dat Lnav en Vnav niet reageerde bij de instelling. De captain hoorde ik zeggen “wat is dit nu”. Toch besloot de captain te vertrekken en lijnde het toestel op.
Gas erop, V1, Vr en omhoog met dat ding. Gear up en de wereldbol werd kleiner.

Bij het bereiken van de vlieghoogte attendeerde ik de captain erop dat de flaps nog op 1 stond, ik dacht ergens gehoord te hebben dat de flaps helemaal ingetrokken moesten zijn op een bepaalde hoogte.
De captain reageerde er niet op, dus ik zei verder maar niets meer [uit pure paniek]
Op een gegeven moment liet de captain mij even de knuppel overnemen.
Hij legde uit dat wanneer je stuurt en het stuurtje los laat deze niet terugvalt in de rechtdoor positie. Wat een techniek en wat spannend.
Plotseling, een probleem, de captain nam snel de besturing over, de motoren vielen één voor één uit.

Wat is er aan de hand. Wat is het probleem. Ik werd stevig in de zitting gedrukt.
Gelukkig werd het probleem ontdekt, de Eng anti ice was niet ingeschakeld.
Een zucht van verlichting. Ik dacht dit zal toch niet, een glijvlucht naar beneden, wat overkomt mij. Ik moest gelijk denken aan de vlucht van Air Transat, een glijvlucht naar Lajes.
De captain had het voor elkaar , motoren gestart en verder met de geit.

Langzamerhand werd de daling ingezet maar ging niet zoals het behoorde.
Ik wees toch nog maar een keertje op de flaps die nog op 1 stond.
De captain kreeg dit nu mee en wou van mij weten waarom ik als ….passagier dit niet eerder had gezegd.
De flap werd ingetrokken en het toestel ging als een zonnetje.

De landing ging perfect er werd luid geapplaudisseerd door de passagiers.
Ik weet niet of dit was voor een perfecte landing of dat de passagiers mee hadden gekregen het koelbloedig optreden van de captain tijdens de vlucht met uitgevallen motoren.
Blij dat ik op de grond stond en blij dat ik mee mocht vliegen in een cockpit.

Samen hebben we nog even nabesproken. Het was snel 23.00 uur ,tijd om naar mijn hotel te gaan.

Hoep, het was een mooie avond, veel informatie en uitleg hoe jij alles hebt gemaakt en software hebt geïmplementeerd.

H, Visser

28 okt 2022 – W. Relker

Het vliegen in een Boeing 737-800 cockpit

Het begin:
Op het begin word je hartelijk uitgenodigd en begin je met even lekker kletsen met een koffietje en een cola. Dan gaan we het spel en de cockpit opstarten. De naam van het spel is prepared/prepar3D. Na ongeveer 20 minuten alles getest en opgestart hebben gaan we vliegen. Je zit zelf als co-pilot en R. Hoep is de captain maar als je het misschien meerdere keren gaat doen mag je zelf ook als de captain.

Opstijgen en mid-flight:
Als je gaat opstijgen mag je zelf de flaps en de motoren doen alleen de captain bestuurt de yoke/stuur. Je gaat omhoog en je mag zelf navigeren waar je door bergen heen moet of waar je een bocht naar links moet maken. Als je mid flight bent mag je zelf ook sturen of het gas, de flaps en speedbrake behandelen. Je doet zelfs zo veel dat ik zelf dacht: ik kan gewoon een Boeing 737-800 besturen!!

De landing en parkeren:
Toen we gingen landen gingen we eerst even over Venetië vliegen en daarna landen. Ik mocht de flaps doen. Ik vroeg:’’mag ik de gears(wielen) naar beneden doen? En Hoep zei ja hoor! Dus je moet het gewoon vragen en dan zegt hij vaak wel ja. We gingen landen en dat ging heel erg soepel. We gingen parkeren en hij vertelde nog wat informatie over de Boeing 737-800.

Over alles:
Hij gaf super veel uitleg en dat was echt geweldig!! Hoep was heel erg vriendelijk en liet mij heel veel doen. En nog een super tof ding!! Hij gaf mij een certificaat van dat ik in een Boeing 737-800 kon vliegen en een modelbouw set van een Boeing 737-800!!

Overall: 10/10!

Prachtige tekening ontvangen van W. Relker op 30-12-2022

IMG KAART W Relker

W. Relker
X

12 okt 2022 – J. Visser en H. Zijlstra

Samen met een collega bij R. Hoep een virtueel rondje vanaf vliegveld Hong-Kong ( Kai-Tak ) en vanaf Amsterdam Schiphol gemaakt.
Erg onder de indruk van z’n geweldige (en zeer gedetailleerde) uitvoering van de 737 cockpit!

J. Visser

27 sep 2021 – M. Kmetič

Geachte heer R. Hoep,

Mijn complimenten voor uw uitzonderlijk uitgebreide home-cockpit en ook voor uitstekende en leerzame beschrijving van alle bouwprojecten omtrent de home-cockpit. BRAVO !!!

Vr gr M. Kmetič

x

04 apr 2020 – D. Breederveld

Dag collega cockpitbouwers,

Al enige tijd ben ik bezig mijn 737 cockpit te bouwen. Ik liep echter tegen een probleem aan met mijn overheadpanel.

Vorig jaar november zag ik info van de FSClub-Friesland op het flightsim weekend in het Aviodrome. Met enig googlen vond ik hun site en de schat aan informatie die daar op te vinden is. Na enig mailverkeer met R. Hoep was mijn probleem opgelost.

Dank voor de duidelijke informatie en de snelle reacties elke keer.

M.v.g. D. Breederveld

x

07 nov 2019 – H. van Dijk

Beste gastenboek lezers,

Sinds enkele jaren ben ik redelijk actief met simmen, wat ooit begon met mijn apple-tje met 2 Mb intern gebeuren en een externe bloed dure 20 Mb harddisk, wat was ik trots nu zoveel jaar later denk ik van hoe heb ik daar ooit mee kunnen werken. Inmiddels en door de jaren heen ben ik nog steeds aan en met dit “spelletje” verliefd en vlieg veel Online op IVAO en als callsign TFF641.

Nu heb ik op dit moment een leuk setje waarmee ik werk wat een heel klein beetje lijkt op een cockpit althans het wekt de illusie in ieder geval. Maar recentelijk ben ik begonnen met het opzetten van een B737 overhead panel.
Een leuk “klusje !!!!!!!!” voor komende winter, vooral als je nog nooit met SIOC hebt gewerkt, maar ik vind het wel een uitdaging en zal de hulptroepen in het land dan ook hard nodig hebben om dit project tot een goed einde te brengen.

Een van die mannen die mij al een beetje op weg heeft geholpen is jullie eigen voorzitter Hoep, een die hard op dit gebied.

Groet H. van Dijk

x

20 sep 2019 – N. Weesjes
10 Jaar geleden ben ik aan de bouw van een ‚vliegsimulator‘ begonnen. Het werd uiteindelijk een Boeing 737. Als HCC lid kwam ik in contact met HCC afdeling Capelle aan de IJssel waar een indrukwekkende know-how van FS aanwezig is. Echter, van cockpitbouw hadden ze niemand in huis die mij kon helpen.

Na enig speurwerk kwam ik op de SITE van FSClub-Friesland terecht.
EN DAAR ZIT ALLES WAT JE NODIG HEBT !
Software, hardware en nog veel meer ‚ware‘.

Voor alle problemen waar ik tegenaan liep, had Hoep wel een oplossing. Zonder hem had ik nu nog niet gevlogen, omdat de support van de FS leveranciers zwaar te wensen over laat.

Samen met Hoep leerde ik veel van de samenhang tussen Prepar3D, FSUIPC, Prosim737, SIOC en al die andere zaken, die het leven van een Cockpitbouwer zuur maken!!

Dankzij Hoep vlieg ik binnenkort in mijn eigen Boeing 737 !

Gr. N. Weesjes

x

6 sep 2019 – Th. Rooding
Hallo,
allereerst bedankt voor je snelle reactie met advies. Ik bezoek heel vaak jullie website om informatie te verzamelen voor eigen gebruik. Ik bewonder jullie nieuwe site in het bijzonder, voorzien van alle relevante onderwerpen, waar je mee uit de voeten kunt, ik zal deze nog heel vaak raadplegen !
Nogmaals bedankt voor je advies !

M.v.gr. Th. Rooding

x

14 jun 2019 – R. Ferwerda
Als beginnende simmer heb ik veel aan de tips en video’s op deze site. Ik kreeg als cadeau een uur sim op Lelystad en heb mijn FS2004 weer werkend in Windows 10. Vliegen met de 737 is toch anders dan mijn ervaring tot nu toe. Ik woon in Noord-Holland, anders was ik zeker lid geworden van jullie club.

R. Ferwerda

x

31 okt 2018 – W. Buschmann [ Germany ]
Hallo,

Mit großem Interesse habe ich eure Webseite angeschaut.

Ich möchte euch eine Frage zu stellen zur TQ Hintergrundbeleuchtung.

Problembeschreibung: Die Hintergrundbeleuchtung leuchtet auf, wenn der Netzstecker in die Steckdose eingesteckt wird.
Fahre ich in meinem HC das System hoch –Prosim, P3d V4 etc- und den APU BUS (externe Power) wird zugeschaltet, geht die Beleuchtung aus.
FSC und Prosim konnten oder wollten das Problem beheben. Nun hoffe ich auf einen Tipp euch um das Problem zu beheben.
Danke im Voraus.

x

25 aug 2018 – P. Colder [ België ]
Via internet in contact gekomen met Hoep van FSClub-Friesland en hij was direct bereid mij te helpen met mijn SIOC scripts. Zijn kennis van SIOC en het gemak waarmee hij custom-made SIOC scripts maakt, is indrukwekkend.
Hij heeft mij ook uitgelegd hoe je bepaalde zaken moet structureren en ik heb daar veel van geleerd.
Contacten met Hoep zijn aangenaam en hij reageert snel op emails

Bedankt voor je prima support!

x

18 aug 2018 – P. Meijer
Hallo,
Het is alweer een mooie tijd geleden dat we contact met elkaar hebben gehad.
Wat je bij mij hebt geïnstalleerd, doet het geweldig goed. Gisteren kwam ik tot de ontdekking dat met een kleine verandering van het linker beeldscherm onder , ik niet meer hoef te Undocken en dat alles op en mooie manier zonder de witte balken erboven te plaatsen is.
Een mooi gezicht zo. Ik heb even een foto erbij toegevoegd hoe het eruit ziet zonder te undocken.
( zoals de GPS en de radiostack )

De clubleden aan wie ik de door jouw gemaakte Panels laat zien , vinden wat je hebt geïnstalleerd geweldig.
Groeten, P. Meijer

x

4 apr 2018 – L. Bleeker
Na veel intensief speurwerk kreeg Hoep mijn complete cockpit SIM 738 NG weer in de lucht. Het is prettig om met hem samen te werken. Hij vertelt ook hoe en waarom je dingen doet, zodat de ander er ook wat van opsteekt. Uitleg en het maken van stappenplannen is een must. Bedankt.

L. Bleeker

x

4 apr 2018 – C. van den Bor
Vorige week (eind mrt 2018) een complete cockpit aangeschaft. Helaas had ik direct al een aantal problemen in de configuratie. Via de Luchtvaart Hobbyshop, bij Schiphol, doorverwezen naar Hoep.

Hoep, fijn dat je snel tijd kon vrijmaken voor me! En voor je geduld! Na best wel een lange telefoonsessie was het grotendeel al opgelost. Bedankt ! Ook via whatsapp was er snel contact! Prettig om te weten dat je bij iemand terecht kan die er verstand heeft.

Nogmaals dank!
C. van den Bor

x

4 apr 2018 – Danny K. [ South Florida ]
R. Hoep
Thank you for your help with my Opencockpit USB-Output card !
The 24V bulb is working now.

Danny

x

22 okt 2017 – J. Aafjes
Hello,
Hartelijk dank voor de handige downloads. Nog even uitzoeken hoe alles werkt, maar dat gaat wel lukken. Mooie site, duidelijk.
Succes.

28 sep 2017 – P. Meijer
Hallo,
Hartelijk bedankt wat je voor mij hebt kunnen bewerkstelligen , door de cockpit instrumenten zo te bewerken dat het voor mij er professioneel uitziet. O
ok het afstellen van de TRIPLEHEAD2GO DIGITAL EDITION ziet er prachtig uit. Ik bewonder je kennis die je hebt om voor mij en vele anderen het vliegen met Flight-Simulator zo aantrekkelijk te maken.

Groetjes 

x

9 sep 2017 – M. Tesch
It’s going to be ending of mine day, except before ending I am reading this impressive paragraph to improve my experience. 

x

6 mei 2017 – M. la Faille
Beste Hoep
Hartelijk dank voor je snelle en goede hulp met het fixen van mijn runway lights. Ik had eerst lang gezocht op het net, maar kon niet de goede Halo.bmp vinden. Jij stuurde me gelijk naar jouw site en daar was de juiste te downloaden. Samen met de verdere aanpassingen in mijn FSX.cfg heeft dit geleid tot een prachtig resultaat.
Super !!!

Groeten,
M. la Faille

x

26 februari 2017 – S. Wagenaar
Beste Hoep
Dank je voor de informatie op jullie website. Ik ben me net aan het oriënteren op het gebied van “bouw van een cockpit” en kan op jullie website veel informatie vinden. Denk dat het belangrijk is om allereerst de nodige info te verzamelen voordat ik beslissingen neem. Zal binnenkort in Delft kijken om te zien hoe Prosim werkt en wat daar bij komt kijken. Heb geen haast met de bouw, want wil eerst nog mijn studie afronden voordat ik met een groot project begin.

Groeten,
S. Wagenaar

x


11 november  2016 – M. Collins [ Ireland ]
Item COCKPITBOUW – B737RHO
It is fantastic to see such a combination of knowledge of aviation, computer programming, geometry, drawing, carpentry and mechanical and electrical engineering all coming together to produce such a wonderful cockpit. It is a brilliant piece of work. The fact that you have taken such time to explain it all so clearly and make it available to the world is even more amazing.  You should be very proud !

Many thinks for sharing it with me.

Kind Regards, M. Collins

x

24 augustus  2016 – T. Kaminski Canada ] x www.customsimparts.com

Hallo Hoep,

Very nice website !
Regards Tom

x  

22 mei  2016 – A. Helleman    www.nose-art.nl
Hallo,

Wat een mooie site. En dank je wel dat je mijn web site linkt. Succes.
Groeten A. Helleman

x  

22 april  2016 – C. Stals [ België ]
Cockpit Project Flightdeck737.be
Hallo,

Duidelijke en mooie Site. Knap gedaan !

x

10 april  2016 – B. Mulder [ Australië ]
Ik vind het een hele mooie Site. Dat heb je heel mooi gedaan Hoep. Ik vind het wel jammer dat er niet veel nieuwsbrieven meer komen. Daar keek ik erg naar uit. Hoop dat je die weer gaat schrijven.

Vr gr B. Mulder

x

2 februari 2016 – D. Lander
Hallo Hoep
Ik vind het een mooie frisse SITE.

x

31 januari 2016 – J. van der heide
Mooie site geworden, ga er zeker gebruik van maken. Afgelopen zaterdag was ik helaas verhinderd, maar kom wel weer eens aanwaaien. Allen veel vliegplezier toegewenst.

x

30 januari 2016 – H. Koole [ ProSim737 ]
Hi Flight simmers, gefeliciteerd met jullie site, ziet er goed uit! Happy landings, Hanne.

x

30 januari 2016 – J. Vaane
Hallo Hoep,
Gefeliciteerd met de lancering van de nieuw WP site. Een goed begin!
Namens FlightSim Eindhoven gefeliciteerd. Met vliegens vlugge groet.

x

30 januari 2016 – G. Jansma
Eindelijk, eindelijk, er komt weer nieuws uit Friesland. Ziet er mooi uit en Hoep kennende, zal het alleen maar mooier worden. Ik zal het allemaal weer met veel plezier hier in de randstad gaan ontvangen. Alle leden van FSClub Friesland veel plezier en een goede vlucht.

x

30 januari 2016 – L. Dirksz
Bedankt voor de leerrijke informatie. Mooie structuur.

x

30 januari 2016 – B. Mulder
Gefeliciteerd Hoep met het opstellen van de nieuwe website. Dat heeft vast heel wat werk gekost. Ik wens jou en alle leden veel succes.

x

29 januari 2016 – FS Rijnmond
Collega flightsimmers,
Gefeliciteerd met jullie nieuwe site. WordPress biedt veel als je er eenmaal mee overweg kunt.

x

29 januari 2016 – F. Stoelwinder
Laat ik de eerste zijn die een bericht op de nieuwe website achter laat.
Het ziet er gelikt uit en ik denk dat er veel mensen met plezier deze website gaan gebruiken.

x

10 januari 2016 – R. de Vries [ Newseditor of www.simFlight.nl ]
Ziet er goed uit !!! Een moderner jasjes. Zal een puist werk zijn geweest.

x


2015 – Hoep [ Voorzitter ]
Dit jaar geen reacties geplaatst i.v.m. beperkt aanbod wijzigingen. Zodra de vernieuwde SITE in 2016 gaat draaien worden de reacties weer geplaatst. Na alle drukte in de voorgaande jaren een kleine stop geweest op onze SITE activiteiten. Ook de nieuwsbrief is een jaar stop gezet. Cockpit afbouw ging voor. Hoop dat 2016 weer een zeer actief clubjaar gaat opleveren.

x


13 september 2014 – W. de Voogd
Hoep, Wij hadden elkaar gesproken bij SimCenter te Lelystad. Ik heb daarop een bezoekje gebracht aan jouw SITE. Ik geef je een groot compliment. Ik vind het een overzichtelijke en zeer bruikbare SITE. Ik vind het jammer dat ik zover van jullie vandaan woon, anders was ik beslist lid geworden om jullie clubavonden te kunnen bijwonen.

x

13 juli 2014 – A. Legat
Hoep, ik vind je website met het bouwverslag prettig leesbaar en goed te gebruiken samen met die van Ian. De informatie op beiden is overweldigend . Ik heb nu zo een beetje alles verzameld, dus het wordt tijd om te beginnen.Het grote meten kan nu beginnen.

x

10 januari 2014 – D. Lander
Hoep, ik wilde informatie over SIOC en vond jouw SITE. Ik vind die zeer interessant en geeft goede uitleg over de beginsel van SIOC. Verder mooie foto’s van mede cockpitbouwers met veel info en duidelijk tekst over de voortgang van de bouw. Ik vind het super mooi en je ziet dat door de jaren heen er ideeën zijn die daarna weer verbeterd worden ivm vernieuwing van Hardware. Ik zou graag een keertje bij je willen kijken.

x


25 december 2013 – E.L.S.
Hé Hoepie,
Ik heb je nieuwsbrief ook eens gelezen. Wat kun jij ouwehoeren zeg. Waar haal je het allemaal vandaan. Komt zeker omdat je net als ik een schorpioen bent. Creatief en een klein beetje gek. Ik heb ervan genoten.
Petje af!!
Groetjes, E.

x

17 oktober 2013 – M. Wolfert
Hoep,
Ik vind het een mooie site. Bij de cockpitbouw heb ik mijn ogen uitgekeken. Ik heb natuurlijk wel eens gehoord van het zelf bouwen van een complete cockpit, maar om dit nu achter de schermen te zien is een openbaring.
Heel knap ! en wat een werk ! M. Wolfert

x

23 augustus 2013 – Ch. Sautter [ Duitsland ]
Hoep,
Great Website with nice informations !
I will visit it often ! Greetings from Germany.
Gruss Ch. Sautter

x

26 april 2013 – M. Troost
Beste Hoep,
Allereerst bedankt voor de snelle reactie. Ik heb voor het eerst kennisgemaakt met FSClub-Friesland via DutchFS.com. Ik vind vooral de hardware met daaraan gekoppeld cockpitbouw interessant. Ik vind de site in het algemeen zeer informatief en duidelijk. Hoep, jouw cockpit ziet er indrukwekkend uit.

x

12 februari 2013 – J. van Poecke
Beste Hoep.
Uw site is prachtig met heel veel informatie voor de FS Simmers. Ben zelf bezig met het motoriseren van de TQ. Onderdelen gekocht en op de site van Hoep de software gedownload en met de support van Hoep het toch, nadat ik het niet meer zag zitten , werkend gekregen.Deze man is heel kundig met het programmeren van de Sioc taal knap werk. De cockpit die hij gebouwd heeft ja daar kan ik alleen maar van dromen. Geweldig veel werk zit hierin maar het resultaat is dan ook grandioos. Hoop dat Hoep de software voor de TQ handles ook op zijn site gaat zetten dan ga ik dat ook proberen.

x


14 december 2012 – M. la Faille
Hoep,
Je hebt een prachtige SITE met veel info. Je cockpit is helemaal super, zover ben ik nog lang niet.

x

5 december 2012 – E. van der Worp
Beste Hoep,
Met verbazing zit ik te kijken naar je eigenbouw cockpit van de Boeing 737 NG. Mijn complimenten. Via YOUTUBE filmpjes gezien van eigenbouw cockpits en dacht bij mezelf dit bestaat nie, totdat ik op je SITE terecht kwam. Met als gevolg: slapeloze nachten. Geweldig hoe je alles op foto hebt gezet met de uitleg erbij. Wil zelf nu ook van start gaan. Nogmaals mijn complimenten en ik zal met regelmaat de SITE bezoeken voor de nodige aanwijzingen.

x

28 november 2012 – R. Malmström [ Zweden ] Univisual Technologies – Warpalizer Software
Hi Hoep,
It was very nice working with you at SIMCENTER and I hope that you are happy with the result.

x

1 november 2012 – Raffaele  [ Italië ]
Hello Hoep,
Very nice site. Good information.
I will visit it often.

x

16 juli 2012 – J. van Poecke
Hoep,
Ik heb met bewondering naar je site zitten kijken hoe of je dat allemaal voor elkaar hebt gekregen. Zelf heb ik ook een TQ nagebouwd wat best wel gelukt is alles werkt naar behoren. Nu wil ik net als u de TQ motori- seren met wat u schrijft met dc motoren. Denk dat dat wel gaat lukken alleen zit ik met de software om dat aan te sturen. Heb geen idee wat voor programma’s daar voor in omloop zijn en of dat moeilijk is.

x

4 juli 2012 – L. de Haan [ Schotland ]
Hoep,
Het is allemaal heel erg mooi en duidelijk omschreven en het ziet er allemaal ontzettend goed uit. ( Ben wel jaloers hoor ) Maar ik ben zo’n luie simmer/doe het zelver, ik zou een volledig werkende cockpit bestellen en laten installeren. Veel plezier ermee, ik kom in de toekomst nog wel een keertje kijken op je site.

x

1 mei 2012 – O. Vijn [ België ]
Hoep,
ik heb je site via de ProSim737 website gevonden. De site vind ik helemaal top !! Het staat allemaal zo goed uitgelegd en omschreven via afbeeldingen, dat als je een beetje handig bent, echt een heel eind kan komen. Echt chapeau voor hoeveel werk je erin hebt gestoken.

x

22 maart 2012 – W. Peelen
Hoep,
Heb even bekeken wat je allemaal op de site gezet hebt. Ik begin er waarachtig iets van te begrijpen op deze manier… denk ik…. 😉 Geweldig, ik ga er zo snel mogelijk mee aan de slag. Wil beginnen met de simpele dingetjes wat jij ook al aangaf , de leds van de parkingbrake en gear in mijn geval.

x

16 januari 2012 – B. van Leeuwen
Very nice build cockpit. Hoep’s way of building is of the creative type.
Well documented website for the real scratch builder packed with lot of practical information and ideas.
Hoep is using SIOC and is actually the SIOC specialist in The Netherlands.

x


15 September 2011 – Cl. Stals [ België ]   Cockpit Project Flightdeck737.be

Vandaag heb ik, Cl. Stals, heel interessant bezoek over de vloer gekregen namelijk Hoep en Smid, beiden lid van de FSClub Friesland.
Hoep heeft een uitgebreide en grondige kennis van het reilen en zeilen van Microsoft Flight Simulator en is ook een specialist in de SIOC-taal [ dit heeft hij trouwens vandaag bewezen door mijn TQ-script af te regelen naar mijn eigen wensen ].

Bij de overstap van de PMDG naar ProSim737 heb ik wat probleempjes ondervonden bij het gebruik van mijn RSP Throttle Quadrant :

– Trimwielen draaien in de verkeerde richting
– Trimindicators op de TQ lopen niet gelijk met de soft trimindicator van ProSim737
– Beide N1-waardes lopen niet gelijk bij manuele inputs

Om deze ‘onvolmaaktheden’ op te lossen is de normale procedure een sessie-afspraak te maken met Oral Barkay (Revolution Simproducts) en dit via Skype en Crossloop. Vermits Oral een erg druk bezet persoon is, is een afspraak maken met hem niet erg evident.

Daarom de hulp ingeroepen van Hoep want ik wist dat Hoep zeer goed op de hoogte is van de SIOC-taal. Op de dag van zijn bezoek aan mijn cockpit heeft Hoep, en met assistentie van Smid, van de gelegenheid gebruik gemaakt om het Sioc-script onder handen te nemen en de bestaande problemen op een voortreffelijke en professionele manier op te lossen.

Waarvoor mijn dank.

x

9 Augustus 2011 – J. van der Wijk
Met enige verbijstering heb ik geprobeerd te bevatten wat er allemaal komt kijken om een dergelijk project te realiseren. Alleen al van alle knopjes, lampjes, schakelaartjes en metertjes zou je horendol worden ……

Ook om in de gelegenheid te worden gesteld om zelf te vliegen is een belevenis op zich! Ik kan dan ook niet anders dan vol bewondering zeggen dat Hoep een prachtig stuk werk heeft afgeleverd en als de mogelijkheid zich voordoet en Hoep geeft daartoe gelegenheid, maak dan zeker hiervan gebruik om zelf e.e.a. te zien en te ervaren.

Bedankt.

x

26 Juni 2011 – M. Bochane [ ontwerper van  ProSim737 ]
Hoep,
Je cockpit ziet er erg mooi uit !!!

M. Bochane

x

22 April 2011 – L. Loen
Op 16 april, ’s morgens om 9 uur, stond ik met mijn schoonvader G. van Soest bij Hoep op de stoep. Hoepé zou ons laten zien hoe hij nu eigenlijk zijn cockpit gebouwd had.

Ik was zeker onder de indruk. Ik heb wel eens in andere (professionele) cockpit simulators gezeten en deze cockpit komt een heel eind in de buurt hiervan. Bijna alle onderdelen werken al en je zit ook prima. Natuurlijk heeft ook Hoep met nog wat software ongemakken weg te werken, maar dat is een kwestie van op de juiste manier alles opstarten en het komt dat prima in orde.

Nu het vliegen zelf :
Hoep heeft het eerst een keertje voorgedaan. Starten op KaiTak airport in HongKong baan 13. Bij VOR TD, rechtsom heading 270, over VOR (CH) richting het nieuwe vliegveld. Rechtse draai om weer in lijn te komen voor de ILS richting KaiTak. APP leidde ons de ILS beam 111.90 binnen en dan vlak voor de baan AP OFF en rechtsaf heading 135 om weer landen. Toen hij het voordeed leek het nog vrij eenvoudig en ik had het ook zelf wel eens zo gedaan, maar nog nooit met een Boeing 737. Enkel met kleine kistjes. Toen ik het dus zelf mocht proberen was het een stuk lastiger. Veel meer knoppen en schermpjes om in de gaten te houden en dan ook nog een groter vliegtuig onder controle houden. Gelukkig wisten mijn schoonvader als ik zelf de Boeing op de baan te krijgen, maar wel dat het af en toe een beetje scheef ging.

Tussen de bedrijvigheid door werden we ook prima verzorgd met koffie en koek en hebben we ook nog heerlijk wat kunnen kletsen over het vliegen in het algemeen en FlightSimulator in het bijzonder.

Namens mijn schoonvader en mijzelf heel erg bedankt voor de uitnodiging. Mocht de simulator binnenkort echt helemaal af zijn wil ik nog graag een keertje langskomen.

20 April 2011 – F. Stoelwinder
Na een avondje muziek/feest maken, stond ik ’s morgens om 9 uur en nog niet helemaal fris op de stoep bij Hoep thuis. Bij binnenkomst zie je al dat we hier te maken hebben met iemand die al heel lang bekend is met “de vliegerij” en misschien bij de geboorte al besmet is met dit virus.

Onder het genot van een kop koffie werd ik geanimeerd met een film over de Boeing die we zo dadelijk gaan vliegen. Even later is het dan zover dat we maar eens moesten gaan vliegen. Hoep eerst als Cpt en ik als F/O. Er werd mij e.e.a. uitgelegd over de vliegroute en de eigenschappen van het vliegtuig. Ik had verwacht dat Hoep een gemakkelijk parcours zou hebben uitgezocht, maar tot mijn verbazing was het een route boven Hong Kong en het oude vliegveld met een bijzondere ILS landing op RWY 13. Na een vlekkeloos rondje als voorbeeld was er een korte break voor koffie. Toen was het spannende moment aangebroken om deze route zelf te vliegen. Metertjes instellen, radio’s, enz. taxiën en hup dan het gas er op. We volgen het parcours nauwgezet en dan komt het moment dat we de landing gaan inzetten. Zonder grote problemen landen we op de baan en is de vlieg ervaring voorbij.

Daarna nog uitgebreid over de cockpitbouw en toebehoren gesproken en dan blijkt dat Hoep van vele markten thuis is! Ik wil je daarom ook hartelijk bedanken voor de tijd die je hebt vrijgemaakt om mij te vertellen over het bouwproces en de toeters en bellen die daar allemaal bij komen kijken. Het was voor mij erg leerzaam en vooral inspirerend !!

Met vriendelijke groet, F. Stoelwinder

x

20 April 2011 – G. van Soest
Zaterdagmorgen 16 april 9 uur zaten LEX en ik bij Hoep thuis op de bank met koffie en koek kijkend naar een video scherm vliegen met een 737. Daarna de prachtige zelfbouw COCKPIT boeing 738NG van Hoep. We kregen uitleg hoe Hoep daar jarenlang mee bezig is geweest om die zo klaar te krijgen dat iedereen van de FSClub Friesland de Cockpit kon bewonderen. Ieder om de beurt een rondje KAI TAK met de moeilijke landing op RWY 13. Een ervaring rijker om met instrumenten te kunnen vliegen en vooral met de knop VORLOC.

Heel wat anders dan de Beech Bonanza Twinn PHGVS. Ik ga zelf proberen om zo’n panel 738 te vinden om deze vlucht nogmaals te doen. Het was een interessante zaterdagmorgen.

Bedankt

x

9 April 2011 – C. Meereboer
W. Nengerman en ik mochten bij jou de cockpit 737 bekijken. Ik was danig onder de indruk van dit staaltje vakmanschap. De informatie die ik kreeg, was voor mij behoorlijk veel. Mijn arme hersens hadden het soms hard te verduren,ha,ha. Jouw enthousiasme en het willen overdragen van jouw kennis aan anderen is een voorbeeld voor velen. De dag was natuurlijk weer veel te kort. Nadat we de ochtend afsloten met een heerlijk hapje bij Hoep om de hoek, mochten we de cockpit in. Nengerman was de captain op de eerste vlucht en daarna was het mijn beurt. Voor elk was het een behouden landing en kregen we van Hoep het certificaat uitgereikt.

Ik vond het overweldigend en had voor het eerst het gevoel dat we echt opstegen in deze flightsim. Heel bijzonder. Zelf ben ik ook een beetje bezig een cockpit te bouwen en hoop daarbij dat ik, indien nodig, een beroep op je mag doen.

Met de kennis van jou en de andere cockpitbouwers is de FSClub-Friesland een Club om trots op te zijn. Hoep, hierbij wil ik je bedanken voor de gastvrijheid en de fijne dag die je ons hebt bezorgd.

Hartelijke groeten van C. Meereboer

x

4 April 2011 – K. Mulder
Gevlogen in de bijna echte cockpit van Hoep.
Na een hartelijk welkom; koffie met en een demo mochten we zelf een compleet nieuwe ervaring opdoen van simulatie vliegen. Met een leuke herinnering als afsluiting. Hoep, Bedankt !!

x

2 April 2011 – Henny Hazekamp
Hallo,
Samen met Mulder jou cockpit mogen bewonderen en zoals ieder die in jou Guest Book een krabbel heeft achtergelaten, heb ik veel bewondering voor de kennis van de materie die jij aan de dag legt. Het ziet er prachtig uit. Het rondje Kai Tak dat ik heb mogen vliegen is echt een belevenis. Wens je veel succes met de verdere afbouw en ik hoop dat ik nog eens terug mag komen als alles werkt.
Bedankt.

x

1 April 2011 – W. Mens
De site is voor mij een onmisbare bron van inspiratie in het realiseren van mijn 737 cockpit project, waarvoor dank.

Vriendelijke groet, W. Mens

x

30 Maart 2011 – Ch. Stolk
Het weer was geweldig. Om 09:00 uur voor de deur bij Hoep. Ontvangen met koffie en mede gezagvoerder H. Weistra was ook aanwezig. En dan de Cockpit. Wat een pracht stukje werk is daar tot stand gekomen. In één woord geweldig. Ook het mogen vliegen in zo’n cockpit is iets aparts. Pracht dag gehad.

BEDANKT

x

30 Maart 2011 – H. Weistra [ Voorzitter FSGG – HCC Friesland ]
Beste Hoep,
Vanmorgen, dinsdag 29 maart 2011, hebben Ch. Stolk en ik kunnen genieten van een extra dimensie van het flight simulator vliegen. Jouw cockpit benadert “real life”. Het vliegen was geweldig. Niet te vergelijken met het gedeelde beeldscherm wat betreft panel en zicht op de baan. Ook moeilijker, alles zit ergens anders, maar dus ook conform de werkelijkheid. Ook de uitgezette vlucht was zeer de moeite waard. Als leek op het gebied van elektronica (met wel wat inzicht in programmeren) en twee linkerhanden (solderen levert bij mij altijd grote klodders tin op) neem ik mijn hoed diep af voor alles wat jij hebt gerealiseerd. Graag kom ik nog een keer terug als ook het overheadpanel 100% in gebruik is.

Nogmaals hartelijk dank !

x

29 Maart 2011 – A. Vlas
Hoep,
Hiermede wil ik je heel hartelijk bedanken voor de uitnodiging om bij jou thuis de cockpit te bekijken, van alles te vernemen over bouw en werking en….. het meest interessante van de morgen : Een rondje Kai Tak te mogen vliegen.

Het was een hele belevenis eens in een “echt” vliegtuig te zitten. Ik bewonder je precisie waarmee alles is gebouwd en de enorme draadjes en programmeerkennis om het zo uit te voeren. Ben benieuwd hoe het eindresultaat zal zijn.
Ook dank voor de catering !

x

29 Maart 2011 – R. Koot
Hallo,
In één woord, geweldig! Het was een heel bijzondere ervaring om nu eens in een echte B737-800 simulator te mogen vliegen. Gezien de perfecte nabouw van deze cockpit kan ik me voorstellen dat er zoveel uren in zijn gaan zitten, maar het resultaat is er dan ook naar. Dit is wel heel iets anders dan alleen met PC, twee schermpjes en yoke een B737-400 te vliegen.

Bedankt voor deze ervaring en je gastvrijheid. Hou me aanbevolen om nog eens een vlucht KAI TAK te mogen maken als ook overhead panels volledig werkzaam zijn. Heel veel succes met de afbouw en nogmaals hartelijk dank.

x

29 Maart 2011 – W. Le Griep
Hallo,
Gisteren, 28 maart 2011, bij je op bezoek geweest.Vol verwondering heb ik aanschouwd je gebouwde cockpit. In één woord, GEWELDIG !!!!!!
Het vliegen in zo’n cockpit is heel wat anders dan thuis met je eigen spullen.Het was een hele ervaring.

x

25 Maart 2011 – D. Nicolai
Afgelopen zaterdag 19 maart 2011 was het zover. Ik mocht plaatsnemen op de plaats van de captain in een heuse Boeing 737 simulator.Na het object van onder tot boven te hebben gefotografeerd was het tijd voor een rondje Kai TAk, om het simpel te houden. Je waant je in een echte cockpit met alle toeters en bellen, die daarvoor nodig zijn. Alleen al het denk en ontwerp werk dat Hoep heeft gedaan, neem ik mijn captains pet voor af. En dan te ervaren hoe het is zo’n kist echt te besturen. Dat is toch wat anders dan met keyboard en muis.
Het rondje Kai tak bezorgde mij heel wat zweetdruppels, vloog wel het dak van de laatste flat eraf, maar wist toch veilig ??? op baan 13 te landen. Al met al een waar genoegen en zeer de moeite waard.

Hoep, bedankt !

x

21 Maart 2011 – W. Nengerman [ Cockpit B737 Builder – HCC Schagen ]
Op zondag 20 maart vroeg uit Opperdoes vertrokken en via Hippolytushoef naar Heerenveen. Daar werden wij, C. Meereboer en ik, onthaald met een lekkere bak koffie. Vanuit de woonkamer konden we al een klein deel van de cockpit zien. Na de koffie was het tijd om alles te bewonderen. De cockpit was nog niet geheel klaar, maar het zag er nu al gelikt uit.

Flight Simulator heeft voor Hoep geen geheimen meer en de SIOC programmeertaal voor Opencockpits hardware kent hij op zijn duimpje. Hij programmeert alles wat los en vast zit aan elkaar. Zo’n persoon wil iedereen wel in zijn vereniging hebben. Het fijne is ook dat hij zijn kennis ook wil delen met anderen. Als je aan zo’n project begint is het belangrijk dat je bij dit soort leden terecht kunt voor advies.

Hoep, we hebben een mooie en leerzame dag gehad, Toppie !

x

FSCLUB WORLD VISITORS

X

Algeria – Algiers
Australia – Blacktown
Australia – Bonbeach
Australia – Canberra
Australia – Surry Hills
Australia – Sydney
Austria – Flattach
Austria – Gotzens
Austria – Linz
Austria – Vienna
Belgium – Aalst
Belgium – Andenne
Belgium – Antwerpen
Belgium – Asse
Belgium – Beringen
Belgium – Bissegem
Belgium – Blankenberge
Belgium – Boechout
Belgium – Bonheiden
Belgium – Brasschaat
Belgium – Bredene
Belgium – Brugge
Belgium – Brussel
Belgium – Cadier En Keer
Belgium – Châtelet
Belgium – Denderleeuw
Belgium – Dendermonde
Belgium – Duffel
Belgium – Edegem
Belgium – Erps-Kwerps
Belgium – Fontaine-l`eveque
Belgium – Geel
Belgium – Genk
Belgium – Gent
Belgium – Hasselt
Belgium – Herentals
Belgium – Kapellen
Belgium – Kessel-lo
Belgium – Koekelare
Belgium – Koksijde
Belgium – Kontich
Belgium – Kortrijk
Belgium – Kruibeke
Belgium – Leuven
Belgium – Lint
Belgium – Lissewege
Belgium – Lochristi
Belgium – Malle
Belgium – Mechelen
Belgium – Melsele
Belgium – Merchtem
Belgium – Merksem
Belgium – Molenbeek-wersbeek
Belgium – Mons
Belgium – Oostende
Belgium – Overijse
Belgium – Roeselare
Belgium – Roosdaal
Belgium – Sint-amandsberg
Belgium – Sint-niklaas
Belgium – Temse
Belgium – Tervuren
Belgium – Turnhout
Belgium – Uccle
Belgium – Veurne
Belgium – Waregem
Belgium – Westerlo
Belgium – Wetteren
Belgium – Wevelgem
Belgium – Willebroek
Belgium – Wommelchem
Belgium – Zaventum
Belgium – Zele
Belgium – Zweindrecht
Brasil – Brasillia
Brasil – Curitiba
Brasil – Jaragua do Sul
Brasil – Joinville
Brasil – Rio de Janeiro
Brasil – Rio Preto
Brasil – Teresopolis
Bulgaria – Sovia
Canada – Beauharnois
Canada – Hamilton
Canada – Montréal
Canada – Saint-lourent
Canada – Sydney
Cape verde – Cape Verde
China – Anren
China – Baihe
China – Baoqiao
China – Bayuquan, district Heping
China – Beijing
China – Fuzhou
China – Guangzhou
China – Hangzhou
China – Hebei
China – Hongkou
China – Jiangxi
China – Jinjiang
China – Kunming
China – Lanzhou
China – Nanchang
China – Nanjing
China – Putian
China – Qingdao
China – Shanghai
China – ShenZhen
China – Suzhou
China – Wuxi
China – Xianyou
China – Xinzhou
China – Xuhui
Colombia – Nechi
Cote d’ Ivoire – Abidjan
Czech Rep – Beroun
Czech Rep – Karlovy Vary
Czech Rep – Lanskroun
Czech Rep – Pizen
Denmark – Alborg
Denmark – Ballerup
Denmark – Jaegerspris
Egypt – Cairo
England – Hampstead
England – London
England – Manchester
England – Redhill
England – Solihull
England – Walsall
Finland – Helsinki
France – Arcueil
France – Bâgé-la-ville
France – Bayonne
France – Biarrotte
France – Biganos
France – Cohiniac
France – La Motte
France – Latresne
France – Le Mesnil-en-vallee
France – Le Perreux
France – Lens-lestang
France – Lille
France – L’Union
France – Marseille
France – Meaux
France – Moulins
France – Nantes
France – Paris
France – Pau
France – Saint-Brieuc
France – Saint-germain-en-laye
France – Savigny-sur-orge
France – Seclin
France – Toulouse
Germany – Bad Honnevf
Germany – Bad Kreuznach
Germany – Beilstein
Germany – Berlin
Germany – Bitburg
Germany – Braunschweig
Germany – Bremen
Germany – Brunnthal
Germany – Cham
Germany – Dörpen
Germany – Düsseldorf
Germany – Erlangen
Germany – Eutin
Germany – Frankfurt Am Main
Germany – Furth
Germany – Gau-bickelheim
Germany – Haan
Germany – Hamburg
Germany – Heidelberg
Germany – Ilswede
Germany – Ingelheim Am Rhein
Germany – Kleve
Germany – Lohnberg
Germany – Lorsch
Germany – Loxstedt
Germany – Meckenheim
Germany – Monschau
Germany – Mülheim an der Ruhr
Germany – Münich
Germany – Neckarsulm
Germany – Nurnberg
Germany – Pösing
Germany – Quierschied
Germany – Regensburg
Germany – Ruppach-goldhausen
Germany – Sankt Augustin
Germany – Sankt Ingbert
Germany – Sankt Wendel
Germany – Scheessel
Germany – Swisttal
Germany – Überlingen
Germany – Wilhelshaven
Grand Canaria – Las Palmas
Grand Canaria – Telde
Iceland – Kópavogur
India – Jaipur
India – Surat
Indonesia – Selangau
Ireland – Dublin
Italy – Bergamo
Italy – Caponnari
Italy – Caravaggio
Italy – Meda
Italy – Rome
Italy – San Mango Piermonte
Italy – Turino
Japan – Koto-ku
Japan – Odori
Japan – Sakuragicho
Japan – Tokyo
Korea – Ganghwado
Korea – Seoel
Luxembourgh – Findel
Macedonia – Kumanovo
Marocco – Rabat
Martinique – Fort-de-france
Mexico – Montrerrey
Mexico – Xalapa
Mozambique – Maputo
New Zealand – Wanganui
Norway – Stokmarknes
Poland – Konstancin-jezioma
Poland – Koszalin
Poland – Swietoszow
Poland – Tarnobrzeg
Poland – Warsaw
Portugal – Almada
Portugal – Corroios
Portugal – Golegã
Portugal – Lisbon
Portugal – Moita
Reunion – Le Tampon
Reunion – Saint-denis
Russian – Kubinka
Russian – Moscow
Russian – Nizhniy Novgorod
Russian – Saint Petersburg
Russian – Yaroslavi
Sao Tomé & Principe – Sao Tomé
Saudi Arabia – Jeddah
Serbia and Montenegro – Beograd
South Africa – Cape Town
Spain – Altea
Spain – Aranjuez
Spain – Denia
Spain – Hondón de los Frailes
Spain – Madrid
Spain – Majadahonda
Spain – Novelda
Spain – Santa pola
Spain – Sevilla
Spain – Tarragona
Spain – Valencia
Sweden – Nortälje
Sweden – Stockholm
Sweden – Sundbyberg
Switzerland – Baden
Switzerland – Basel
Switzerland – Grenchen
Switzerland – Kusnacht
Switzerland – Luzern
Switzerland – Ostermundigebn
Switzerland – Rudolfstetten
Switzerland – Sion
Switzerland – Wohlen
Turkey – Ankara
Turkey – Istanbul
Turkey – Trapson
USA – Ashburn
USA – Auburn
USA – Big Lake
USA – Boardman
USA – Boardman
USA – Bosque Farms
USA – Boydton
USA – Brenlo Park
USA – Brooklyn
USA – Buffalo
USA – Cheyenne
USA – Chicago
USA – Columbus
USA – Dalles
USA – El Paso
USA – Harper – Texas
USA – Highlands
USA – Hoboken
USA – Hoisington
USA – Las Vegas
USA – Los Angelos
USA – Maple Valley
USA – Milwaukee
USA – Monomoy Island
USA – Mountain View
USA – Naperville
USA – New York
USA – North Bergen
USA – Overland Park
USA – Oxnard
USA – Portland
USA – Puyallup
USA – Redmond
USA – Redmount
USA – Richardson
USA – Roebling
USA – San Francisco
USA – San Jose
USA – San Matheo
USA – Seatle
USA – Simi Valley
USA – Tacoma
USA – Tucson
USA – Waterford
USA – Wichita
Vietnam – Hanoi

x
x

DUTCH VISITORS

Aalsmeerderbrug – LHS
Abbekerk
Aerdenhout
Alblaserdam
Alkmaar
Almelo
Almere
Almere Stad
Alphen
Alphen Aan Den Rijn
Amersfoort
Amstelhoek
Amstelveen
Amsterdam
Anna Paulowna
Apeldoorn
Arnhem
Assen
Assendelft
Asten
Baarn
Badhoevedorp
Balk
Bant
Barendrecht
Barneveld
Bedum
Beek
Beekbergen
Beers
Beetsterzwaag
Beilen
Bemmel
Bennekom
Bergambacht
Berghem
Berkel En Rodenrijs
Berkhout
Beverwijk
Biddinghuizen
Birdaard
Blaricum
Blokzijl
Bodegraven
Boekel
Bolsward
Borger
Boskoop
Boxtel
Breda
Breezand
Broeksterwald
Bunschouten
Burgh-haamstede
Burgum
Bussum
Capelle Aan Den IJsel
Castricum
Creil
Culemborg
Damwold
Damwoude
De Blesse
De Knipe
De Lier
De Veenhoop
Dedemsvaart
Deil
Deinum
Delfstrahuizen
Delft
Den Bosch
Den Burg
Den Haag
Den Helder
Den Hoorn
Deurne
Deventer
Dodewaard
Donkerbroek
Dordrecht
Drachten
Driebergen-rijsenburg
Driezum
Dronryp
Dronten
Druten
Dwingeloo
Eastermar
Ede
Eelde
Eelderwolde
Een
Eersel
Egmond Aan Den Hoef
Eijsden
Eindhoven
Elahuizen
Elburg
Ellecom
Elsloo [L]
Emmeloord
Emmen
Enkhuizen
Ens
Enschede
Epe
Ermelo
Espel
Franeker
Frieschepalen
Geertruidenberg
Geleen
Glimmen
Goes
Goor
Gorredijk
Gouda
Grijpskerk
Groningen
Grou
Haarlem
Hapert
Hardenberg
Harderwijk
Haringhuizen
Harkema
Harlingen
Hasselt
Hazerswoude-rijndijk
Heemskerk
Heerenveen
Heerhugowaard
Heerlen
Heesch
Heilo
Hellevoetsluis
Helmond
Hemrik
Hendrik-ido-ambacht
Hengelo
Hilversum
Hoek Van Holland
Hoevelaken
Hoofddorp
Hoogeloon
Hoogeveen
Hoogezand
Hoogvlied
Hoorn
Houten
Huis ter heide
Huisberg
Hulst
Hurdagaryp
IJsselmuiden
IJsselstein
Jirnzum
Jorwerd
Joure
Julianadorp
Kaatsheuvel
Katwijk Aan Den Rijn
Kerkenveld
Kerkrade
Klundert
Koarnjum
Kreileroord
Krimpen aan de Rijn
Krommenie
Kruiningen
Kwadendamme
Landgraaf
Landsmeer
Laren
Leek
Leeuwarden
Leiden
Leimuiden
Lelystad
Lemmer
Leusden
Leuvenheim
Lieshout
Lievelde
Lippenhuizen
Loon op Zand
Maarssen
Maartensdijk
Maassluis
Maastricht
Marknesse
Melick
Meppel
Metslawier
Middelharnis
Midwoud
Mill
Monster
Montfoort
Munnekezijl
Musselkanaal
Naaldwijk
Naarden
Neede
Nes
Nieuw-buinen
Nieuw-dordrecht
Nieuwegein
Nieuwe-niedorp
Nieuwe-pekela
Nieuw-vennep
Nijemirdum
Nijeveen
Nijmegen
Nijverdal
Noordbergum
Noord-Scharwoude
Noordwijk aan zee
Noordwolde
Nootdorp
Norg
Oestgeest
Oldeholtwolde
Oldenzaal
Olderberkoop
Ommen
Oosterhout
Oosterwolde
Oost-souburg
Oranjewoud
Oss
Oude Pekela
Oudehaske
Oudewater
Peins
Posterholt
Prinsenbeek
Purmerend
Reeuwijk
Renkum
Ressen
Rhenen
Ridderkerk
Rijnsaterwoude
Rijnsburg
Rijssen
Rijswijk
Roden
Rodenrijs
Roelofarendsveen
Rolde
Roosendaal
Rotterdam
Rottevalle
Ruurlo
Sas-van-Gent
Schagen
Schalkhaar
Scharnegoutum [Mattieu]
Scheveningen
Schiedam
Schijndel
Schildwolde
Schoonhoven
Siddeburen
Sint Annaparochie
Sint Jacobiparochie
Sint Pancras
Sint-oedenrode
Sittard
Slootdorp
Sloten
Sneek
Soest
Stadskanaal
Steenwijk
Stein
Stolwijk
Surhuisterveen
Ten Boer
Terborg
Terneuzen
Tiel
Tijnje
Tilburg
Twijzelerheide
Uden
Uffelte
Ugchelen
Uitgeest
Uithoorn
Ulft
Ureterp
Urk
Urmond
Utrecht
Valkenburg
Valkenswaard
Veenendaal
Velden
Veldhoven
Venlo
Vilsteren
Vinkeveen
Vlaardingen
Vleuten
Vlissingen
Voerendaal
Voorburg
Voorhout
Vriezenveen
Waalre
Waddinxveen
Wageningen
Warffum
Warns
Wassenaar
Wateringen
Wemeldinge
Wervershoof
Wessum
Westerhaar-vriezenveensewijk
Westervoort
Westzaan
Wichmond
Wieringerwaard
Wijdenes
Wijk bij Duurstede
Willemstad
Winschoten
Winsum
Winterswijk
Woerden
Wognum
Wolvega
Workum
Woudrichem
Wytgaard
Zaandam
Zandvoort
Zeist
Zevenaar
Zevenbergen
Zoetermeer
Zuidhorn
Zuna
Zutphen
Zwaag
Zwijndrecht
Zwolle

x

x

18 Februari 2011 – B. de Jong
Hallo,
Nou ik heb je cockpit even bekeken en dat ziet er wel heel professioneel uit zeg! Wat een mooi project man.
Ik doe het dus gewoon met een knuppeltje en een laptop, da’s wel wat anders.

x

10 Februari 2011 – J. de Vries
Hoep,
Het ziet er nog steeds gelikt uit. “Ready for take off”, when ?
Cheers

x

18 Januari 2011 – W. Nengerman
Beste Hoep
Mijn complimenten voor de schitterende website die je hebt. Ik heb al heel wat informatie kunnen vergaren voor mijn cockpitbouw.

x

22 December 2010 – B. Nollmann
Ik heb je Cockpit Page bezocht. Ik vind je cockpit schitterend. Wat een klus. Veel succes verder.

x

18 December 2010 – B. Mulder [ New South Wales, Australia ]
Hello Hoep,
Ik ben op jullie site geweest en wat je Cockpit betreft heel, heel mooi. Ik hoop dat, als ik weer naar Nederland kom, ik het eens mag bekijken.

x

9 December 2010 – R. de vries [ Chief Editor of simFlight.nl ]
Hi Hoepie,
Wat een gave cockpit heb je !!! Veel werk geweest dus. Mooi hoor.
Jammer dat je niet op de plaatjes kan klikken voor een nog beter beeld. Kunnen we nog eens inzoomen.

x

27 November 2010 – G. Deckers
Ik weet niet wat ik zie. Fantastisch. Er zitten al wat uurtjes in zou ik zeggen. Echt prachtig levenswerk om van de straat af te zijn. Nog veel succes met de verdere bouw Hoep en … houdt hem ik de lucht.

x

29 Oktober 2010 – R. de vries [ Chief Editor of simFlight.nl ]
Hi Hoepie,
Bedankt voor het toezenden van de Nieuwsbrief. Leuk om door te lezen. Actieve club hoor en ook prachtig om te lezen dat simFlight.NL er in genoemd wordt. Bedankt en tot ziens op het FSWeekend

x

21 September 2010 – B. Stikkel [ Cockpit C208 Builder ]
Vanmorgen had ik contact gehad met Luchtvaart Hobby Shop, om te vragen wanneer de op de site van FSClub-Friesland aangekondigde Workshops SIOC bij de LHS gegeven gaan worden. Zij vertelden mij, dat zij deze workshops voorlopig niet laten plaats vinden.

Aangemoedigd door J. , eveneens van de Luchtvaart Hobby Shop, heb ik een Masterboard en een USB Expansionboard van Opencockpits gekocht met een aantal aansluitbordjes.

Echter, zelfs na het lezen van de uitstekende documentatie op o.a. jullie site en die van N. Kaan, merk ik, dat ik er nog niet helemaal uitkom voor wat betreft het programmeren van SIOC.

x

7 September 2010 – Ch. Stolk
In één woord geweldig. Zo te zien heb je een aardige prestatie geleverd.

x

7 September 2010 – H. Hazekamp
Het ziet er prachtig uit. Succes met de afbouw !

x

5 September 2010 – A. Rienders [ Cockpit B737 Builder ]
Wederom met een kwijl bakje je site bekeken. Complimenten !!!

x

24 September 2010 – G. van der Winden [ Aviationmagastore – Luchtvaart Hobby Shop ]
Ziet er fantastische uit, mijn complimenten ! Zo te zien met een mooie beamer uitgevoerd. Dit geeft toch wel een prachtig resultaat. Je hebt echt de indruk dat je nu door de voorruit naar buiten kijkt.

Ik zie je zeker tijdens het FS Weekend, praten dan verder, oke !

x

24 Augustus 2010 – H. Timmermans [ Cockpit B737 Builder ]
Heb op jullie site wat rond gekeken. Er zijn heel mooie vorderingen daar in Friesland. Jullie zijn goed bezig als ik alles zo bekijk. Ook al ombouw rond de MIP. Klasse !
x

x

x

11 Augustus 2010 – J-M. Oreel [ België ]
Hallo, ik ben Oreel uit België en ik ben toevallig op uw site beland. Ik moet zeggen; wel een mooie simulator nagebouwd. Dit is wel heel mooi gedaan.

x

3 Juni 2010 – F. Smid [ Cockpit B737 Builder ]
Het is net als dat bier soort “BETER KAN HET NIET”

SUPER !!!
SUPER !!!

SUPER !!!

x

18 April 2010 – A.s Rienders [ Cockpit B737 Builder ]
Ik zag de foto van je cockpit met volledige ramen en een kennelijk werkende beamer. Geweldig !
Ik ben maar een heel klein beetje jaloers.

x

20 December 2009 – P. Letsch [ Cockpit B737 Builder ]
Ik heb laatst nog de file van de SIOC commando’s van je gedownload, welke een prettige aanvulling zijn op het les materiaal. Voor mij een opfrisser voor de grijze massa. Wat dat betreft mag de FS gemeenschap je dankbaar wezen voor het feit dat je dit allemaal voor ze doet ( niet te vergeten de boys van Opencockpits ) die varen er wel bij !
En ik ben er ook blij mee, dat er mensen zijn zoals jij, die hun informatie WEL willen delen.

x

10 Februari 2009 – C. Stals [ België – Cockpit B737 Builder ]
Al even geleden dat we nog contact hebben gehad. Zo te zien op je site heb je niet stil gezeten. Prachtig stukje werk.

x

18 Juni 2008 – W. van der Hoek
Toen u gisteravond over de zelfbouw-cockpit sprak had ik niet het idee dat het zo’n een complete cockpit zou zijn, knap staaltje werk, mijn complimenten.

x

23 Juli 2007 – A. Laverman
Perfect hè,
jou 737 begint er ook goed uit te zien.
Ben nieuwsgierig naar de volgende foto’s.

x

4 okt 2004 – OPENING SITE
De SITE ging op 4 oktober 2004 de lucht in. Tj. de Jong en R. Hoep ontwikkelden een heuse Friesche lay-out. Later werd de Cockpitbouw toegevoegd en het Gastenboek.

x

x

x

Hartelijk dank voor uw reactie …….